De nieuwe Virtual Service Management (VSM)- app van Pfeiffer Vacuüm leent zich voor het besturen van vacuümapparatuur van verschillende fabrikanten.
Cloud-based servicemanagement
De app, geïntegreerd in het Select & Request Portal biedt volgens de aanbieder in een paar klikken diverse mogelijkheden. Zo kan de gebruiker zelf locaties, afdelingen en machines tot op componentniveau instellen.
Het systeem bevat standaard al productdata en gebruiksaanwijzingen. Het display, per klant aan te passen geeft de planning voor onderhoud en service gedurende de totale levensduur duidelijk weer, aldus de fabrikant. Veel gebruikte componenten kunnen de status ‘favoriet’ krijgen. De gebruiker kan zelf nog informatie als gewenste intervaltijd en draaiuren opvoeren.
Daarmee stuurt hij ook de logistieke functie van op tijd geleverde componenten aan, wereldwijd.
Mobiele app
De gebruiker kan foto’s van het betreffende onderdeel invoeren. Elk vacuümcomponent krijgt een unieke identificatiecode (ID) en QR-code. De laatste kunnen in allerlei formaten worden opgenomen, ook geschikt voor bijvoorbeeld een labelprinter.
Met de mobiele app (Android en iOS) kan de gebruiker de QR-code via zijn smartphone of tablet inlezen voor een realtime overzicht van de meest belangrijke data. Denk aan artikelnummer en onderhoudsstatus.