Rubix Duitsland nam eind april 2020 het in Keulen gevestigde Walter Gondrom GmbH & Co. KG en de daaraan verbonden bedrijven over. De acquisitie maakt deel uit van Rubix Fusie & Overname’-strategie.
Grondrom
Gondrom levert vloeistoftransportproducten en -diensten, zoals technische slangen, fittingen en toebehoren. De media variëren van vloeistoffen en poeders tot aan allerlei andere gevaarlijke stoffen in tank- en silo-voertuigen. Het bedrijf biedt een volledig assortiment van merken in deze categorie. Dat inclusief het eigen merk Silgon met koppelingen tot aan kleppen.
Klantspecifiek
Het bedrijf voorziet voornamelijk in de steeds terugkerende behoefte aan reserveonderdelen van grote Europese logistieke ondernemingen. Maar de technische experts denken ook mee met de OEM’ers voor klantspecifieke oplossingen.
Er werken meer dan 100 werknemers op zeven locaties in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en Tsjechië. Daarnaast zorgen verkooppartners in Polen, Roemenië, Zweden, Slovenië, Tsjechië en Hongarije dat het bedrijf zich altijd dichtbij de klant bevindt.
Koop
Frank Gerdell, directeur bij Gondrom treedt in dienst bij Rubix en leidt het bedrijf vanuit die positie verder. Zijn collega Gabriele Kalesse gaat met pensioen, een beslissing die hij al voor de overname nam. Kalesse: “Ik ben erg trots op wat we samen hebben bereikt bij Gondrom. Ons team zal dit succesverhaal voortzetten als onderdeel van Rubix. Ik kan geen beter en capabeler bedrijf bedenken dan Rubix om ons bedrijf over te nemen en vooruit te helpen. Ik kan me met een gerust geweten terugtrekken uit het management. ”
Rubix
“Gondrom staat niet alleen bekend om een hoogwaardig productassortiment. Maar vormt ook dankzij eersteklas klantenservice de top in het bediende marktsegment”, zegt Reinix Banasch, CEO van Rubix Dach. “We zullen onze gezamenlijke knowhow gebruiken om het assortiment producten en diensten voor onze klanten uit te breiden.”
Frank Gerdell, directeur van Gondrom, voegt toe: “We verheugen ons bijzonder over het vooruitzicht deel uit te gaan maken van de Rubix-familie. Het beschikken over het serviceportfolio, de middelen en de geografische spreiding van Rubix, verbetert onze klantgerichte aanpak. Daarmee kunnen we meerwaarde voor al onze klanten creëren en ons portfolio uitbreiden. Daarom zie ik onze toekomstige ontwikkeling heel positief. Ik kan nauwelijks wachten om aan de slag te gaan. ”